Dat zit in het werkplezier van uw huidige medewerkers. Want zij zijn de ambassadeurs die uw employer brand uitdragen.
Bovendien werkt een gezonde dosis werkplezier beter. En dat merkt u aan uw bedrijfsresultaten.
Accent heeft in samenwerking met Impetus Academy – spin off van de Universiteit Gent – de Happiness@Work Study ontwikkeld.
Deze studie geeft organisaties een klare kijk op het werkplezier dat medewerkers ervaren.
Met de resultaten van de studie heeft u argumenten in handen waarmee u kandidaten overtuigt om voor uw bedrijf te kiezen. Het ‘competitieve loon’ is immers al lang niet meer het wauw-argument waarmee u sollicitanten over de streep trekt.
Omdat een gevoel van werkplezier medewerkers aan boord houdt en aantrekt. U wil het bedrijf zijn waar iedereen graag blijft werken? Dan is werkplezier de pijler waarop u wil inzetten.
Stabiele en volledige teams die hun werk met plezier doen hebben een indirecte, maar duidelijke impact op de groei van uw bedrijfsresultaten.
Met een minimale investering in tijd en middelen haalt u goud aan informatie binnen.
Informatie waarmee u het verschil maakt in de toekomst.
Als bedrijf hoeft u weinig te doen. U ontvangt van Impetus de bevragingen met tips voor een vlot verloop en een hoge respons. Na afloop verwerkt Impetus de resultaten.
In de vorm van een helder rapport ontvangt u een naslagwerk dat vertelt waarin u uitblinkt (uw emloyer brand- argumenten) en op welke vlakken er nog te vinnen valt.
De experts van Impetus zitten met u samen voor de analyse van uw resultaten. Hoe interpreteert u de resultaten en wat kunt u er mee doen?
Tijdens het slotevent kan u uw resultaten kaderen binnen de algemene tendenzen. Bovendien krijgt u de gelegenheid om met experts te praten en te leren van gelijkgestemden.
U krijgt vrijblijvend de mogelijkheden om samen met onze collega’s van TalentLab initiatieven op touw te zetten. Zo helpen zij u stappen te zetten naar een verhoogd werkplezier bij uw medewerkers.
Naast deze pijlers kan u aanvullende bevragingen toevoegen waarmee u een nog breder beeld krijgt op factoren die een invloed hebben op het werkgeluk van uw medewerkers.
Aan de Happiness@Work Study is grondige research vooraf gegaan in samenwerking met Impetus.
Vóór 15 februari 2022
Inschrijven doet u eenvoudig via het inschrijvingsformulier op deze website. Alle deelnemende bedrijven schrijven zich in tegen 15 februari 2022. Voor meer info of bij aanvullende vragen, kunt u altijd terecht bij uw Accent-contactpersoon of neemt u contact met ons op via werkplezier@accentjobs.be.
Half februari - eind april 2022
Tussen half februari en eind april 2022 verspreidt u de survey onder uw medewerkers. Dit verloopt eenvoudig via een digitale link, u bepaalt bovendien zelf uw interne timings. Alle resultaten worden door Impetus verzameld tegen eind april 2022. Tip! U doet er goed aan om een beperkt timeframe te voorzien voor medewerkers om de survey (vertrouwelijk) in te vullen. Zo houdt u de tijdsinvestering naar opvolging toe beperkt.
Mei 2022
Impetus verzamelt en analyseert de resultaten voor alle deelnemende bedrijven, waarna u begin mei uw persoonlijke resultaten ontvangt in een helder, visueel rapport. U heeft meteen een duidelijk beeld op hoe werkplezier in uw organisatie wordt ervaren.
31 mei
Impetus analyseert de resultaten zowel op bedrijfsniveau als in zijn geheel zodat we een algemeen beeld krijgen van het werkplezier over alle deelnemers heen. Zo benchmarkt u uw eigen resultaten tegenover het algemeen gemiddelde. De globale resultaten maken we bekend op het slotevent op 31 mei waarop alle deelnemende bedrijven worden uitgenodigd. Een ideale gelegenheid bovendien om te netwerken met HR-collega’s.
Accent-klanten nemen deel aan een voordeelbijdrage van € 500 excl. btw.
Bedrijven die nog geen klant zijn bij Accent tekenen in voor een bijdrage afhankelijk van de bedrijfsgrootte.
Hiermee covert u uw deelname aan de survey ongeacht of u 1, 2 of 3 aanvullende pijlers wil bevragen, de verwerking van de resultaten, uw persoonlijke bedrijfsresultaten en neemt u vrijblijvend deel aan het slotevent.
Van pionier in werkplezier naar Happiness@Work-ambassadeur. Onze ambitie om bedrijven bewust te maken van het belang van werkgeluk bij medewerkers reikt ver. Daarom bouwen we ons partnership met Happiness@Work verder uit. Omdat onze boodschap het verdient om breed uitgedragen te worden.
Met de Happiness@Work Study brengen we voor u in kaart hoe het werkgeluk in uw organisatie ervaren wordt. Een startpunt om aan uw bedrijfscultuur te werken en medewerkers gelukkiger aan boord te houden. Bent u er klaar voor?