Accent lanceert nieuwe versie van sollicitatie-app swop

ROESELARE, 10 maart 2017 - Uitzend- en selectiebedrijf Accent brengt in februari een nieuwe versie uit van zijn interactieve mobiele app SWOP. Op die manier maakt het bedrijf solliciteren nog gemakkelijker en zorgt het op een vernieuwende manier voor een snelle invulling van vacatures. Uit een onderzoek van de Ambassade blijkt immers dat Belgische jongeren vooral op zoek zijn naar ondersteuning bij het zoeken naar de juiste job, wat Accent perfect begrepen heeft met de ontwikkeling van SWOP.

SWOP is een applicatie die twee jaar geleden werd gelanceerd. De applicatie biedt jobzoekers de kans om zonder het traditionele gedoe van het zoeken op website en het opstellen en opsturen van een CV en motivatiebrief snel te solliciteren via de smartphone. Het volstaat immers contactgegevens in te vullen en een profielfoto of selfie op te laden om vervolgens door het aanbod van meer dan 6.000 vacatures te swipen. In de nieuwe versie komt daar nu ook de mogelijkheid bij om een videosollicitatie op te nemen. Zo speelt Accent nog meer in op de digitalisering van de rekrutering en op de wensen van de jonge generatie. Volgens een enquête van Accent wil immers driekwart van de jongeren graag online solliciteren via een applicatie omdat dit solliciteren aangenaam maakt

Accent maakt de Belgische markt attent op de nieuwste manier van solliciteren op basis van een video. De 'swopper' hoeft geen CV uit te werken, noch een motivatiebrief. Op basis van het profiel van de sollicitant, stelt de applicatie een leuke tekst op waarmee de kandidaat verder aan de slag kan. Er wordt als het ware een video opgenomen waarbij de sollicitant zich op een spontane manier voorstelt. De woorden worden geprojecteerd op het scherm net zoals bij karaoke tijdens het opnemen van de video. Accent is ervan overtuigd dat er op die manier een nog betere match kan ontstaan tussen bedrijf en kandidaat.

"Het idee om solliciteren via deze mobiele toepassing resoluut anders aan te pakken, is onmiddellijk erg goed aangeslagen", legt Nico Vandecaveye, CEO van Accent, uit. "Door te werken met een selfie, swipetechnologie, bedrijfsvideo's en nu ook videosollicitaties tonen we niet alleen dat we het voortouw nemen op technologisch vlak, maar verlagen we ook de drempel om te solliciteren. Bovendien sluiten we zo ook naadloos aan op de behoeften van de 'digital natives' die eraan gewoon zijn geraakt dat ze alle mogelijke informatie dadelijk op hun scherm te zien krijgen. Ook via SWOP krijgen ze veel sneller antwoord dan met de traditionele manier van solliciteren, want de medewerkers van Accent bellen kandidaten binnen de 48 uur op. Bedrijven hebben dan weer het voordeel dat ze de talenten van de jongste generatie snel bereiken op een manier die hen erg aanspreekt en hen in het hart raakt. De app is ondertussen al 22.770 keer gedownload en 1.215 kandidaten hebben via SWOP een job gevonden die echt bij hen past."

SWOP in werking, bekijk het online!

Over Accent
Accent is als uitzend- en selectiekantoor de afgelopen 15 jaar erg snel gegroeid. Ze bieden een brede waaier aan HR diensten aan, maar veroverden de markt vooral met hun unieke aanpak “tijdelijk met optie vast”. Dankzij het uitgebreide netwerk van 220 kantoren in België is Accent er ondertussen marktleider. Momenteel is het Franse investeringsfonds Naxicap meerderheidsaandeelhouder maar ook co-founder Conny Vandendriessche heeft nog steeds een belangrijke participatie.

Nico Vandecaveye
CEO Accent