Accent Jobs vraagt creatievelingen om hun Tomorrowland droomjob te creëren

De vijf meest originele videosollicitaties winnen een duo day pass

Roeselare, 13 juni 2016 - Accent Jobs, pionier in digitale rekrutering, zoekt creatievelingen die hun kans willen wagen om een felbegeerde day pass uit de brand te slepen voor Tomorrowland. Creëer jouw fictieve Tomorrowland droomjob-vacature, stuur een creatieve videosollicitatie in en overtuig het Accent Jobs-team. De meest opvallende sollicitaties worden beloond met twee day passes die toegang geven tot een fantastische ervaring op "het beste festival ter wereld".

Zoals steeds waren de 180.000 beschikbare passes voor Tomorrowland 2016 in een mum van tijd uitverkocht. Rekruteringsspecialist Accent Jobs kon er enkelen bemachtigen en zal de meest creatieve videosollicitaties belonen. Het concept is erg eenvoudig. Je creërt een fictieve jobomschrijving en overtuigt het Accent Jobs-team dat jij dé passie hebt om deze job uit te oefenen tijdens dit internationale en magische festival. Of je nu chauffeur wilt zijn voor de wereldbekende dj’s of het reuzenrad wil bedienen, tijdens Tomorrowland is niets ondenkbaar.

Welke job tijdens Tomorrowland zou voor jongeren dé ultieme droom zijn? Dat vroeg ook Accent Jobs zich af. Samen met Tomorrowland starten ze dan ook de zoektocht naar de meest creatieve ingevingen. Jérôme Caille, CEO Accent Jobs: “We zijn erg blij om een deel te kunnen uitmaken van deze editie van Tomorrowland. Via deze ludieke actie willen we jongeren aanzetten om na te denken over hun droombaan in het kader van de magische Tomorrowland show. Bij Accent Jobs zijn we er namelijk op gebrand om jobs te vinden waarin mensen elke dag opnieuw vertrouwen kunnen opdoen én we helpen hen bij het kiezen van een job die ze gewoon graag doen, in uitdagende teams of als jonge ondernemer. We zien dat er fantastische kansen zijn op de jobmarkt en we zijn ervan overtuigd dat er fantastische opportuniteiten liggen op hun carrièrepad.”

En wie weet… creëert Tomorrowland wel jouw droomjob op Tomorrowland zodat je er binnenkort écht kan voor solliciteren.

Campagne

Accent Jobs gaat via advertenties YouTube en een radiocampagne op Studio Brussel op zoek naar enthousiastelingen die hun kans willen wagen om één van de 5 duo day passes te winnen. De campagne loopt van 10 tot en met 26 juni. De campagne werd uitgewerkt door Dift, creative agency uit Gent.

Over videosollicitaties

Met deze ludieke campagne wil Accent Jobs de mogelijkheden van een videosollicitatie in de kijker zetten; een nieuwe digitale innovatie, na de introductie van de applicatie SWOP en het aanbieden van vacatures via WhatsApp, om de drempel om te solliciteren te verlagen.

Videosollicitaties worden bij Accent Jobs op twee manieren gebruikt. Enerzijds als eerste kennismaking in situaties wanneer er een grote instroom is van kandidaten en om een eerste schifting door te voeren . Anderzijds ook na een eerste gesprek zodat Accent Jobs de beelden kan delen met zijn klant om de kandidaat voor te stellen. Zo is het een 2.0 alternatief voor een CV waarmee je de kandidaat dichter bij Accent Jobs en een toekomstige werkgever brengt. Voor sommige profielen zoals schoolverlaters blijkt een video-cv dan vaak een belangrijke troef. Ook al heb je misschien geen diploma en is je cv eerder matig, zo kun je een werkgever toch laten zien hoe je overkomt en wat je in je mars hebt.

Accent Jobs voerde recentelijk nog een onderzoek (research Advent International) uit om onder andere te weten te komen hoe Belgen, en meer bepaald jongeren (Generatie Z), solliciteren ervaren. Het onderzoek toont aan dat een fysieke ontmoeting erg belangrijk blijft tijdens het sollicitatieproces voor jongeren maar dat 3 op 4 jongeren van Generatie Z (16-21j) een applicatie wil om de zoektocht naar een nieuwe job te vereenvoudigen. De videosollicitatie is de nieuwste digitale innovatie van Accent Jobs en volgens hen dé manier om creatief te solliciteren en op te vallen tijdens een sollicitatieprocedure. Zo kunnen sollicitanten hun enthousiasme beter overbrengen en geeft het een extra dynamiek aan solliciteren; zowel voor werkgever als voor de kandidaat.

Radiospots

tomorrowland-accent-jobs

Campagne Tomorrowland
Download package [.zip, 47,5mb]


Over Accent Jobs

Accent Jobs is een rekruteringsspecialist die zich volledig toelegt op tijdelijke jobs met optie vast in België en Nederland.
Omzet in 2014: 348 miljoen euro
Interne medewerkers: 700
Kantoren: 250


Eline David

Eline David Brand & Communication Manager