Onze droom en waarden

Bij Accent hebben een droom die als volgt luidt:

We embrace every talent and spark joy in their lives.

Het is een droom die uit verschillende, duidelijke onderdelen is opgebouwd:

  • Embrace. Omarmen. Mensen zijn zoveel meer dan een cv. Mensen hebben verhalen, een verleden, verlangens, doelen, dromen. Wanneer we hen echt omarmen, kunnen we zoveel meer bereiken en betekenen voor hen.
  • Every talent. Talent als een persoon. Talent als iets wat je kan. Of wat je nog moet ontdekken.
  • Spark joy in their lives. Je werk maakt dat je vooruit gaat in het leven. Het biedt je de kans om te groeien. De kans op plezier. De kans op inclusie. De kans op vriendschap. Niet alleen op het werk, maar ook in je leven.

Om onze droom ook om te zetten in de praktijk, formuleerden we ook drie interne waarden om na te streven.

De eerste waarde luidt ‘be a friend’. Voor onze klanten betekent dat dat we oprecht interesse tonen in het bedrijf en dat we luisteren naar hun noden en behoeften. Voor onze kandidaten betekent het verder kijken dan een cv of motivatiebrief. Moeite doen om elke kandidaat echt te leren kennen. Intern betekent ‘be a friend’ ook een vriend zijn ten aanzien van je collega’s. Bij Accent ontstaan heel wat hechte vriendschappen. Automatisch ga je op zoek naar mensen die op jou lijken. Maar we moeten ook een vriend zijn voor collega’s die totaal anders zijn. We willen dat elke Accent-medewerker elke gesprekspartner (klant, kandidaat, collega) behandelt alsof het een goede vriend zou zijn.

Onze tweede interne waarde is ‘stay gutsy’. Bij Accent krijg je de ruimte om te proberen, om te ondernemen, om risico’s te nemen, om fouten te maken. Lef hebben maakt al sinds jaar en dag deel uit van ons DNA. Het heeft ons gebracht tot waar we nu staan: één van de grote HR-spelers in België. In onze beginjaren werden we gezien als enfant terrible. Intussen worden we gezien als voorbeeld voor de sector, we zijn nog altijd de vernieuwers en dat willen we blijven. Daarom vragen we al onze medewerkers om lef te tonen. We hebben liever dat je durft en fouten maakt en eruit leert, dan dat je altijd op veilig speelt. We staan er dus op dat we de guts van vroeger zeker niet verliezen.

De derde waarde sluit het meest aan bij onze oorspronkelijke mission statement: ‘go pro’. We blijven professioneel, overal en bij iedereen. Dat doen we door de vele opleidingen van onze Accent Business School, maar ook door van elkaar te leren, elkaar te helpen en ervaringen uit te wisselen. Dat professionalisme stralen we iedere dag uit. Naar collega’s, kandidaten, klanten. Go Pro is van ons allemaal.